ریجکتی ویزای شینگن
نوشته شده توسط : شیرین

ریجکت شدن ویزای شینگن و دلایل آن
برای همه افرادی که برای درخواست ویزا اقدام میکنند این سوال برایشان پیش می آید که چرا سفارت یک کشور درخواست ویزا شما را رد میکند و ازدادن ویزا خودداری میکند. رد شدن درخواست ویزا توسط سفارت ریجکت ویزای شینگن گفته می شود. هر زمانی که یک درخواست ویزا ریجکت شود مشکل و یا نقصی در درخواست ویزا از سوی متقاضی رخ داده که با قوانین اخذ ویزا مطابقت نداشته است. اما بعد از ریجکت ویزا بسیاری از افراد دلیل رد شدن درخواست خود را نمی دانند.
ریجکت شدن درخواست ویزای شینگن ممکن است به این دلیل باشد که افسر سفارت نمی تواند تمام اطلاعات مورد نیاز خود را از متقاضی دریافت کند. در صورت عدم وجود چنین اطلاعاتی، نماینده سفارت نمی تواند تصمیم بگیرد که آیا متقاضی واجد شرایط اخذ ویزای شینگن هست یا خیر. از سوی دیگر، گاهی ممکن است کنسولگری از متقاضی اطلاعاتی دریافت کند که غیر قابل قبول است و مراحل ثبت نام کامل نمی شود. گاهی اوقات متقاضی به دلیل فعالیت های نامشروع و غیر قانونی رد می شود. در تمام موارد فوق، سفارت درخواست ویزا را ریجکت می کند. در ادامه رایج ترین دلایل ریجکت شدن ویزا که دانستن آن برای اخذ ویزای شینگن ضروری است را معرفی میکنیم.

ریجکت شدن ویزا

1- داشتن سابقه کیفری در هر زمانی
هر گونه اقدام غیر قانونی متقاضی در گذشته و حال در تصمیم نماینده سفارت در صدور یک ویزای شنگن تاثیر بسیار زیادی دارد. در چنین مواردی ممنوعیت از اخذ ویزا رخ میدهد زیرا متقاضی تهدیدی برای سیاست عمومی، امنیت داخلی یا ثروت عمومی منطقه شنگن یعنی تروریسم، سوء استفاده از مواد مخدر، سوء استفاده از کودکان، اعتیاد، دیگر جنایات جدی محسوب می شود و ویزا توسط سفارت ریجکت میشود.
2- ریجکت شدن ویزا به دلیل ارائه مدارک جعلی که مربوط به خود فرد نباشد
همه متثاضیانی که سعی در ارائه اسناد و مدارک مسافرتی جعلی به سفارت یا کنسولگری می کنند و تلاش می کنند هویت خود را با استفاده از هویت جعلی مخفی کنند دچار پیامد های نامطلوب و ریجکت شدن ویزا و در بیشتر کشورها ممنوعیت از ورود به آن کشور را تا چند سال آینده به دنبال دارد.

ریجکتی ویزای شینگن
3- ندادن توضیح و دلیل کافی برای هدف سفر و شرایط اقامت توسط متقاضی
یکی دیگر از دلایل رایج اداره کنسولگری برای رد کردن ویزای شینگن شما، عدم توجیه لازم برای هدف و شرایط سفر و برنامه اقامت شما در کشور مورد نظر است که شامل موارد زیر است:
نداشتن مدارک و دلایل مبنی داشتن شغل و تخصص مناسب و نداشتن وضعیت مالی که توانایی پرداخت هزینه ها را در کشور مقصد داشته باشد
نداشتن مدارک و اسناد معتبر که هدف سفر و اقامت را توجیح کند مثلا اگر به قصد پزشکی سفر شود باید مدارک پزشکی کامل باشد همینطور برای سایر اهداف سفر.
عدم ارائه دلایل ثابت و بدون تغییر در مورد هدف سفر و اقامت. در صورت عوض شدن هدف و دلایل اعتماد کنسولگری به متقاضی کم می شود.
4- پاسپورت مخدوش شده و ناخوانا
یک دلیل برای رد شدن ویزا می تواند گذرنامه ایی باشد که در شرایط خوبی نگهداری نشده است و مخدوش شده باشد چنین مواردی شامل زمانی است که صفحات پاسپورت از بین رفته یا گم شده باشند، صفحات پاسپورت ناخوانا باشند، صفخات پاسپورت پاره شده باشند و سایر موارد.
5- ریجکت ویزای شینگن به دلیل ارائه پاسپورت نامعتبر
یکی از مواردی که افسر کنسول ویزا را رد میکند ارائه دادن پاسپورتی است که از نظر کنسولگری معتبر و قابل قبول نباشد. موارد زیر در پاسپورت شما باید رعایت شده باشد:
تاریخ اعتبار پاسپورت حداقل به اندازه ایی باشد که از در تاریخ بازگشت از منطقه شینگن سه ماه اعتبار داشته باشد.
گذرنامه باید حداقل 2 صفحه خالی و بدون مهر داشته باشد
فقط گذرنامه معتبر ارائه شود و یاداشت یا کتابچه سفرنامه قابل قبول نیست.
پاسپورتی که بیشتر از 10 سال از صدورش گذشته باشد در صورت معتبر بودن هم قابل قبول نیست و باید درخواست پاسپورت جدید شود.

ریجکت ویزای شینگن
6- نداشتن برنامه برای سفر
یکی دیگر از دلایل ریچکت شدن ویزای شینگن ارایه ندادن برنامه کامل سفر که از ورود به منطقه شینگن و شهر های مقصد و همه موارد باید در آن باشد. مواردی که در این زمینه باعث ریجکت میشوند:
عدم توانایی تعیین مقصد اصلی بازدید شما در منطقه شینگن به صورتی که کشوری که ورود اولیه شما به آنجاست دقیق مشخص نباشد تا از سفارت همان کشور اقدام کنید.
عدم اثبات داشتن محل اقامت رزرو شده برای زوزهای اقامت و هر شبی که در منطقه شینگن میخواهید بمانید ( شامل رزرو هتل و...)
نداشتن بلیط رفت و برگشت برای خود فرد و افرادی که همراه فرد قصد رفتن به منطقه شینگن را دارند.
در صورتی که قصد رفتن به چند کشور در منطقه شینگن را داشته باشید باید نام همه کشورها و بلیط رفت و آمد به آنها را آماده کرده باشید.
7- نامعتبر بودن نامه یا دعوت نامه رسمی
در صورتی که برای اخذ ویز از دعوت نامه یا یک نامه برای رفتن به کشور مقصد استفاده کنید و یا اینکه از طرف یک شرکت در ایران برای سفر کاری به منطقه شینگن می روید، باید نامه شما رسمی و معتبر باشد در غیر اینصورت ویزای شما ریجکت می شود. نامه بدون آدرس و شماره و مشخصات شرکت یا فرد دعوت کننده قبول نم یشود. تاریخ نامه بیشتر از سه ماه قبل از تاریخ سفرنباشد و مهر و امضای شرکت صادر کننده نامه روی نامه باشد.
8- نداشتن معیارهای اقامت در کشور مورد نظر
یکی از دلایل عمده ریجکت شدن ویزای شینگن نداشتن معیارهای مالی برای اقامت در منطقه شینگن و نداشتن پول برای خروج از منطقه شینگن است. مواردی که در این زمینه باعث ریجکت ویزای شینگن میشود در زیر آمده است:
ارائه ندادن وضعیت و مالی و درآمدی فرد که مربوط به حداکثر یک ماه قبل از درخواست ویزا باشد
ارائه ندادن اطلاعات حساب شخصی فرد و میزان مبلغ موجود در کارت اعتباری متقاضی
نداشتن توانایی مالی و میزان سرمایه کافی در اطلاعات مالی داده شده
ارئه چک مسافرتی که با نام خود متقاضی نباشد.
9- سند ازدواج یا تولد نامعتبر
در صورت اخذ ویزا از طریق ازدواج و یا ملاقات اعضای خانواده در کشورهای شینگن باید سند و مدارک معتبری از ازدواج یا تولد فرزند ارایه شود که در غیر اینصورت ویزا فرد ریجکت خواهد شد. موارد ریجکتی در این مورد به صورت زیر است:
نداشتن یک مدرک ازدواج که توسط مقامات رسمی کشور مورد نظر یعنی وزارت کشور تایید شده باشد
در صورتی که مدرک ارائه شده به زبان انگلیسی نباشد و یا توسط مترجم معتبر ترجمه نشده باشد
نداشتن یک گواهی که نشان دهد زن و شوهر هر دو از والدین کودک هستند

مطالب مرتبط: آشنایی با برلین پایتخت آلمان
10- نداشتن بیمه مناسب در زمان سفر
یک از موارد دیگر که ممکن باعث رد شدن درخواست ویزا شود نداشتن بیمه در هنگام سفر است. درصورتی که بیمه فرد نتواند مقادیر مورد انتظار را پوشش دهد ویا تضمین کننده بازگشت متقاضی به کشور خود نباشد پذیرفته می شود. همچنین بیمه فرد در کل منطقه شینگن معتبر و قابل استفاده باشد و مدت زمان بیمه به اندازه مدت زمان سفر باشد و کل سفر را پوشش دهد.


افزایش سخت گیری ها و ریجکت ویزا توسط دولت کانادا
اخیراً پلیس مرزی کانادا کنترل های سختگیرانه ای برای دارندگان ویزای توریستی کانادا اعمال می کند و اجازه ورود به تعدادی از مسافران و دانشجویان در فرودگاه های کانادا و یا اجازه ادامه مسیر در فرودگاه های ترانزیتی مانند استانبول، دبی و دوحه داده نشده است.
متاسفانه آژانس های مسافرتی در ایران با تبلیغات دروغین و با دریافت هزینه های گزاف برای دریافت ویزای توریستی کانادا مدرک جعل می کنند و از این رو سفارت کانادا در ماه جاری با اعمال کنترل های سختگیرانه ضمن تقاضای اصل مدارک از متقاضیان، در مواردی ویزا های صادر شده را نیز ابطال کرده است، در مواردی نیز اجازه سوارشدن به هواپیما را به افراد نداده است و اینن افراد به مدت پنج سال از ورود به کانادا منع می شوند.

سوابق مالی و کاری، پیشینه سفر در 10 سال گذشته و هدف از سفر به کانادا از مهم ترین مواردی است که افسر صدور ویزای کانادا به آنها توجه می کند و معمولا نقص مدرک در یکی از موارد بالا، باعث رد شدن پروفایل ویزای توریستی می شود. بنابراین باید توجه داشته باشید که صحت مدارکی که به سفارت کانادا تحویل می دهید و یا در پروفایل خود بارگذاری می کنید، بسیار حائز اهمیت است.

در صورت احراز صحیح مدارک، سفارت کانادا در آنکارا به میزان مدت زمان اعتبار گذرنامه، برای شما ویزا صادر می کند. اما بعد از ورود به خاک کانادا، شما با افسر مرزی روبرو خواهید شد که پس از سوالات مختصر اعم از هدف شما برای سفر محل اقامت و زمان ترک خاک کانادا، مهر ورود به گذرنامه شما می زند. این افسر دارای اختیار تام بوده و به هر علتی که مدارک و ویزا را نامعتبر بداند و یا حتی اگر قانع نشود که مسافر خاک کانادا را ترک خواهد کرد، و یا دروغی از وی بشنود، بلافاصله دستور ریجکت مسافر را می دهد که قابل اعتراض هم نیست.

همچنین در ماه های اخیر که تعداد بیش تری از ایرانیان با ویزای توریستی به کانادا آمده اند اما از خاک کانادا خارج نشده اند، طبیعتا پلیس مرزی حساس تر شده اند و باید بتوانید آن ها را قانع کنید که در موعد مقرر از خاک کانادا خارج خواهید شد.
دارندگان ویزای توریستی کانادا باید دقت کنند که اگر در سال های آتی برای اقامت دائم، کاری، یا تحصیلی اقدام می کنند، مدارک آنها بایستی مطابق با مشاغل قبلی که به سفارت کانادا برای دریافت ویزای توریستی داده اند، باشد، در غیر این صورت ریجکت خواهند شد.

رفع ریجکتی ویزای شینگن
اگر درخواست اخذ ویزا شینگن شما رد شده باشد، بهترین کار این است که شش ماه صبر کنید و سپس دوباره با مدارک کامل درخواست بدهید. سفارت ‌ها به یک سیستم متحد مجهز هستند و درخواست ‌تان دوباره رد می‌شود. در بعضی موارد به دلایلی درخواست برای بار اول رد شده و سپس با درخواست دوم و تکمیل مدارک، موفق به دریافت ویزا می‌شوید. زمانی که قصد دارید دوباره برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید، نامه ای به سفارت کشور مقصد بزنید و در آن، تاریخ ریجکتی ویزای قبلی، اثبات تصمیم اشتباه سفارت مبنی بر ریجکتی و هدف سفر از منطقه شینگن را اعلام کنید. به طور معمول اگر دلیل رد درخواست مواردی مانند سوء سابقه نباشد، امکان قبول درخواست‌های بعدی وجود دارد.

مطالب مرتبط: بارسلونا شهر معماری های منحصر به فرد

تمامی موارد گفته شده در شرایط مختلف و نوع درخواست افراد ممکن است اتفاق بیفتد بنابرین ارائه درخواست کامل و بدون نقصی مدارک را توسط افراد با تجربه و معتبر در زمینه اخذ ویزا و اقامت اروپا انجام دهید. موسسه حقوقی tbigroup بزرگترین و معتبر ترین موسسه حقوقی در خاورمیانه همواره بانک اطلاعاتی گسترده ای در رابطه با موضوع اخذ ویزای شینگن آلمان و بقیه کشورهای اروپایی و تمامی مسائل حقوقی و مهاجرتی از جمله مهاجرت تحصیلی ،مهاجرت کاری و . . . بوده ، لذا شما عزیزان می توانید برای مشاوره اخذ ویزای شینگن و مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری و اخذ اقامت اروپا ، با دفتر مرکزی ما در وین و یا با تمامی دفاتر همکار سازمان مهاجرتی TBI group در تهران تماس حاصل نموده و از طریق مشاورین و کارشناسان حقوقی و وکلای رسمی این دفاتر به صورت تلفنی و رایگان مشاوره ی تخصصی دریافت نمایید .





:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: